czyszczenie-fanow-z-fanpage
Czyszczenie fanów na Facebooku
06.03.2015

Co to jest Relevance Score na Facebooku?

Facebook - Relevance score - Poziom Tranfosci

Jak Często Zastanawiasz Się Czy Twoja Reklama Jest Pokazywana ODPOWIEDNIM Osobom ?
Już od jakiegoś czasu możesz zaobserwować w swojej zakładce reklamowej facebooka dodatkowy wskaźnik Relevance Score – czyli Poziom Trafności. Warto na niego patrzeć aby upewnić się czy dana reklama jest skierowana do prawidłowej grupy.

Czym W Ogóle Jest Relevance Score?

Relevance score to wskaźnik, który informuje nas o tym na ile dana kreacja reklamowa jest dopasowana do grupy odbiorców, do której ją targetujemy. Relevance score ma bezpośredni wpływ na to jakie wyniki uzyskuje nasza reklama – do tego jest powiązany z tym ile pieniędzy wydamy na reklamę. Gdybyśmy chcieli znaleźć odniesienie w Google Adwowrds to moglibyśmy go spokojnie porównać do wskaźnika Quality Score.

8 Relevance score - Poziom Tranfosci - Facebook 10 Relevance score - Poziom Tranfosci - Facebook

Jak Prawidłowo Rozumieć Relevance Score?

Wskaźnik Relevance score  może przyjmować wartości od 1 do 10, przy czym 10 oznacza wysoką trafność danej reklamy, a 1 – że nie jest ona szczególnie adekwatna. Wartość wskaźnika jest obliczana na podstawie szeregu różnych czynników, w tym pozytywnych opinii osób oglądających reklamę (np. kliknięć, instalacji aplikacji, wyświetleń filmu, udostępnianiu) i ich opinii negatywnych (wyrażanych np. kliknięciami wyświetlanej w Twojej reklamie opcji Nie chcę tego widzieć).

Gdzie znajdziesz Relevance Score ?

Jest dostępny w Managerze Reklam w zakładce „Raporty”. Po wejściu w daną kategorię i przejściu do konkretnej reklamy powinniśmy zobaczyć jedną tabelę więcej. Tak jak na poniższej grafice. Wartość tego wskaźnika możesz zobaczyć dopiero po osiągnięciu przez daną reklamę ok. 500 wyświetleń.

wskaznik-trafnosci-Relevance-score

 Po Co Nam Relevance Score?

Jak dla mnie to ten wskaźnik przede wszystkim upewnia mnie, że dana grupa do której kieruje reklamę, jest odpowiednia i responsywna. Dodatkowo to kolejna rzecz, którą możemy pochwalić się klientowi, szczególności jeśli reklama jest skuteczna!

Jak Uzyskiwać Wysoki Relevance Score?

  1. Dobierając grupę docelową, staraj się określić ją możliwie konkretnie: jeżeli kierujesz reklamę do szerokiego grona odbiorców, to bardzo możliwe, że nie dla wszystkich będzie ona szczególnie adekwatna. Staraj się zawęzić grupę odbiorców, podając konkretną lokalizację, przedział wiekowy, zainteresowania i zachowania. Wynik który widzisz wyżej, został osiągnięty poprzez użycie niestandardowych grup odbiorców i było to bardzo łatwe :)
  2. Starannie dobierz użyty w reklamie obraz i komunikat: pomyśl, na ile skutecznie użyty w niej tekst i materiał graficzny (lub film) przemówi do założonej grupy docelowej. Ponieważ zaś obraz i film bardziej rzucają się w oczy niż tekst, to od tego elementu reklamy najlepiej zaczynać jej ulepszanie. Komunikat powinien być prosty i dotyczyć tego, co chcesz promować.
  3. Ucz się, eksperymentując: spróbuj pokazywać tej samej grupie odbiorców różne reklamy, lub tę samą reklamę – różnym grupom odbiorców. Zmieniaj, ekperymentuj, miksuj reklamy, aby znaleźć tą najlepszą :)

Powodzenia!

Marcin Godlewski
Marcin Godlewski
Założyciel portalu szkoleniowego MiastoSzkolen.pl, również właściciel najstarszej w Polsce Platfomy Programów Partnerskich – ProPartner.pl. Od 2006 roku zajmuje się sprzedażą bezpośrednią i marketingiem w internecie. Stworzył wiele tematycznych portali, grup szkoleniowych i marketingowych. Autor wielu autorskich szkoleń, kursów internetowych i ebooków, współautor książki "Biblia E-biznesu". Przez ostatnie lata specjalizuje się w prowadzeniu, organizacji i sprzedaży szkoleń on-line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *