Strona Startowa w IFrame na FanPage
Strona Startowa w IFrame na FanPage
20.04.2011
dodawanie+1
Jak dodać Google +1 na stronę?
06.06.2011

Czy YouTube jest dla Ciebie?

Czy YouTube jest dla Ciebie?

Spróbuję szerzej rozwinąć w tym wpisie pytanie

„Czy YouTube jest dla Ciebie?”

. Bez wątpienia wiesz, że wiele osób korzysta z YouTube jako z wirtualnego serwera, gdzie zamieszcza swoje pliki video, aby móc je umieszczać na swoich stronach czy blogach.

Trochę ostatnio działo się 😉 . W momencie gdy pojawił się temat organizowanego przeze mnie webinaru „YouTube Marketer” , zawrzało. Przeszło 850 osób zapisało się jako osoby zainteresowane szkoleniem, na szkoleniu pojawiło się prawie 400;)

Przygotowałem coś dla Ciebie! Ten wpis może być dla Ciebie inspiracją dlaczego mógłbyś korzystać z YouTube i co może być dla Ciebie inspiracją.

Samo szkolenie z założenia miało inną formę niż zazwyczaj. Nie chciałem pokazywać wam szczerze powiedziawszy konkretów! Postanowiłem sobie za cel uruchomienie części twórczej umysłu, aby pokazać możliwości i wyzwolić burzę mózgów, w stosunku do tego, jak wy możecie prowadzić swoją promocję. Samo szkolenie, a raczej pytania, które pojawiły się po jego zakończeniu pokazały jedno, pytaliście „Czy promocja na YouTube jest dla mnie?”.

Odpowiedź brzmi: To zależy 😉 , jednak dla większości firm czy biznesów jest ona twierdząca.

Tym nie mniej pytaliście, pytaliście i jeszcze raz pytaliście o to w jaki sposób (wymieniając specyfikę branży w której działacie), jak możecie się reklamować. (najbardziej rozbroił mnie temat promocji „lodów w proszku”J ).

Postanowiłem rozejrzeć się po YouTube i wyłapać trochę casów, które powiedzą kilka słów na temat tego czy warto wam się zainteresować się tym tematem. Oczywiście waży się tutaj na szali poświęcenie waszego czasu. Ja uważam, że warto ponieważ sam po sobie widzę, że YouTube może być świetnym źródłem ruchu.

Zapraszam do obejrzenia!

O co więc chodzi?

Przede wszystkim o to, że często mamy inspirację pod nosem. Zgłaszają się do mnie osoby mówiąc, że wprawdzie bardzo chciałyby zacząć promocję… ALE… nie wiedzą jak;-). Właśnie określiłem, że „nie wiem jak” to Twoja wymówka. Pomysły nawet te proste czasem (a nawet często) okazują się bardzo skuteczne.

Możesz więc zastanowić się nad produktem, który oferujesz jeśli sprzedajesz już go dłuższy okres czasu na pewno masz bazę klientów. Poza tym zapewne otrzymywałeś informację zwrotną (jeśli nie to bezwzględnie zacznij po sprzedaży pytać klientów na ile dla nich był użyteczny produkt, pokazujesz że nie interesuję Cię tylko sprzedaż, ale satysfakcja klienta, dzięki czemu zyskujesz w jego oczach). Wiesz w ten sposób jak wpływał produkt, albo świadczona usługa (omawiany przykład copywritingu).

W większości przypadków (jeśli klient jest usatysfakcjonowany), będzie chętny do tego aby pomóc Ci w promocji. Otrzymujesz testymonial! To dla Ciebie wielka szansa, ponieważ dzięki opinią innych zadowolonych klientów możesz pozyskać nowych, bądź tych co się jeszcze wahają;)

Krótko podsumowując zastanów się czy taki sposób promocji na YouTube, o którym opowiedziałem w video może się przydać w Twoich działaniach.  Zastanów się czy tego rodzaju film video (umieszczony np. na YouTube) byłby dla Ciebie jako konsumenta interesujący i do kogo musiałby trafić, aby kogoś przekonać do działania:)

Pamiętaj o jednym! Każdy może nagrać film i umieścić go na YouTubie, nie musisz mieć ani drogiego sprzętu, ani dodatkowych środków na reklamę. Także odrzuć schematy, że się do tego nie nadajesz i po prostu zacznij działać;)

A więc powinieneś zadać sobie teraz pytanie, czy promocja na YouTube jest dla Ciebie?:)

P.S: Napisz mi czy korzystasz z tego rodzaju rozwiązań:) Jeśli tak jakie odnosisz rezultaty, jeśli nie to dlaczego? Możesz też zadawać pytania i opisać czym się zajmujesz.

Jestem też ciekaw czy uważasz, że promocja poprzez YouTube jest atrakcyjna czy z niej korzystasz, jeśli tak możesz podrzucić linka;)

 

Maciej Mazur
Maciej Mazur
Project Manager w Biurze Podróży Reklamy. Od 5 lat realizuje projekty w zakresie digitalu dla takich marek jak: PPG, Dekoral, Dekoral Fashion, LUX MED, Bondex. Wcześniej zdobywał doświadczenie prowadząc zarówno własne projekty start-upowe jak platformę e-learningową Miasto Szkoleń, oraz prowadząc działy marketingu w firmach o profilu transportowym, oraz finansowym. Jego artykuły publikowane były w takich mediach branżowych jak: Marketing Przy Kawie, Marketer+, Brief, SocialPress, czy Marketing w Praktyce.

3 Comments

  1. Łukasz pisze:

    Witam,
    lepiej pokazać film jak pozycjonować się na YouTube. Jak najlepiej zamieszczać filmy, więcej spraw technicznych. Pokazujecie „niby gotowe” pomysły jakie firmy mogą robić filmy – bezsensu (robicie z siebie wielkich pomysłodawców)
    Dajcie ludziom informacje jak robić dobre filmy, że np. najlepsze filmy są do 2 minut. Sami robicie za długie filmy, za dużo mówicie o jednej sprawie, wygląda jak byście byli nie przygotowani, to samo można powiedzieć w 5 minut, zaskoczcie czymś ludzi, dajcie im lepszą wartość za darmo bo nic wielkiego nie dajecie. Chyba, że specjalnie żeby firmy sobie pomyślały – mają super pomysły na filmy :D, ale ogólnie nagrania są dobre.

  2. Kazik pisze:

    Jak tyko kupię lepszą kamerę to biorę się za nagrywanie. Maćku czy możesz polecić jak sprzęt?

  3. Ja korzystam z kamery Sony HDR-CX115 i jestem bardzo zadowolony. Wadą jej niestety jest to, że nie ma wejścia na zewnętrzny mikrofon, tak mikrofon krawatowy muszę podpinać do laptopa. :)
    Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *