Zabezpieczony: Nagranie ze szkolenia SocialFan2
23.07.2011
Zabezpieczony: Strategie Facebook – Marek Olejniczak
06.08.2011

Facebookowe polowanie na Jelenie.

facebook-polowanie-na-jelenie

Facebookowe polowanie na Jelenie, czas zacząć!

Na celowniku były już bluzy z logiem FACEBOOK i buty z logiem Twittera… te tematy zostały już szeroko opisane na innych popularnych blogach w sieci. Owszem dostawałem wielokrotnie zaproszenia z wyżej wymienionych wydarzeń… W zasadzie uznałem,że temat nie warty zaangażowania.
Hmm… Do czasu:) Choć droga dziurawa od po wyrywanego bruku, którego użyto do obrzucenia organizatorów konkursów,w których niby można wygrać bluzy, koszulki… i inne gadżety.

Chyba stajemy przed kryzysem mediów społecznościowych, gdzie coraz bardziej liczy się ilość fanów, a w tym kierunku coraz bliżej ciosy są zadawane w okolicach pasa, a momentami poniżej. Internauci, gdy słyszą o możliwości zdobycia nagrody, w tym wypadku bluz z logiem FB, butów z logiem Twittera:-). Tak naprawdę nawet nie ma podane  kim są “organizatorzy” owych konkursów.

Dobrą praktyką, czy to pomysłem, jest dobra orientacja, w tym czym dzielimy się ze znajomymi. Bo okazuje się, że Internauci, nie szukając żadnych informacji, na temat ani organizatorów, ani dokładnych warunków/ regulaminu konkursu… Wygląda na to, że strona jest skanowana i chwilę potem treść konkursu udostępniana wszystkim znajomym…

Od jakiegoś czasu otrzymywałem serie zaproszeń do wzięcia udziału w tego rodzaju konkursach… Do wzięcia było 300 000 bluz… jaka to kwota miałaby zostać wyłożona na konkurs?

 

 

Jakie wnioski można wyciągnąć z powyższego konkursu na

Facebook?

– rozstrzygnięcie konkursu zostało mocno oddalone w czasie, tłumaczone to jest tym, że firma pod koniec października dopiero wchodzi na polski rynek. (acha… a tu mi jedzie czołg).

-72 000 osób które potwierdziły swoją obecność na wydarzeniu.

-900 000 osób otrzymało zaproszenia, wirus społecznościowy.

Jakie to miało przełożenie dla FanPage jaki został stworzony pod ten „brand”?

 

26 000 fanów… A więc w taki sposób buduje się farmy łatwowiernych fanów, którzy dołączają do FanPage, budując sztuczny brand.

Spotkaliście się na Facebook -u w ostatnim czasie z tego rodzaju konkursami? Co o tym sądzisz?

Maciej Mazur
Maciej Mazur
Project Manager w Biurze Podróży Reklamy. Od 5 lat realizuje projekty w zakresie digitalu dla takich marek jak: PPG, Dekoral, Dekoral Fashion, LUX MED, Bondex. Wcześniej zdobywał doświadczenie prowadząc zarówno własne projekty start-upowe jak platformę e-learningową Miasto Szkoleń, oraz prowadząc działy marketingu w firmach o profilu transportowym, oraz finansowym. Jego artykuły publikowane były w takich mediach branżowych jak: Marketing Przy Kawie, Marketer+, Brief, SocialPress, czy Marketing w Praktyce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *