disney-facebook
Przepis Disneya na 100 milionów fanów
20.02.2011
video-na-blogu-12
Jak umieścić video z YouTube na blogu?
04.03.2011

Wirus XXI wieku ,czyli reklama w YouTube.

Wirus XXI wieku ,czyli reklama w YouTube.

YouTube, Facebook ,Nasza Klasa, Golden Line… Media społecznościowe już na dobre zakorzeniły się w polskim Internecie, stając się swoistym miejscem spotkań. Jest to przestrzeń ,w której Polacy dyskutują, dzielą się newsami z każdej dziedziny życia, szukają rozwiązań swoich problemów, a także śledzą celebrytów ,ale i swoje ulubione marki.

Żyjemy w czasach ,w których możemy w sposób wyrazisty przedstawiać aprobatę dla idei, manifestować poparcie, ale i stawać się ambasadorami marek i produktów. Polecamy producentów, których produkty kupujemy, używamy…

Nic dziwnego więc ,że media społecznościowe stały się obszarem bitew medialnych, zwłaszcza że narasta zjawisko znieczulicy reklamowej. Wraz z ekspansją wysoko budżetowych kampanii reklamowych w SocialMedia , pojawiło się zjawisko marketingu wirusowego. Czym jest marketing wirusowy?

Jest to stworzenie pewnej treści ,która zacznie rozprzestrzeniać się po Internecie jak wirus, którą będą Internauci dalej polecać, której staną się ambasadorami.

 

Dlatego w tym wpisie chciałbym pokazać coś kapitalnego. W sumie nie jest to wirus najnowszy, ale z racji tego ,że anglojęzyczny to mało popularny w Polsce :-) . Jednak warto na niego zwrócić uwagę, bo jest to reklama ,z której można czerpać radość ,bo zaskakuje, szokuje, momentami jest wulgarna. Natomiast trzeba na pewno przyznać ,że niesamowicie pomysłowa:)

Po obejrzeniu video do końca i wybraniu ,którejkolwiek z pośród dwóch opcji otwiera się nowa podstrona ,która dopiero daje pole do popisu :)
Pod tym video podaje kilkanaście zwrotów ,które warto przejrzeć, poza tym można pogłówkować, albo przysiąść ze słownikiem.
Koniecznie pod tym wpisem zostaw komentarz, co o tym sądzisz?
Szokuje, bawi, gorszy Cię taki typ reklamy?

Polecane frazy do wpisania:
1. eat
2. touches
3. moons
4. Records
5. jacks off
6. Jumps
7. farts
8. seduces
9. Drinks With
10. votes for

Zostaw koniecznie komentarz , co sądzisz o tej kampanii? Odkryłeś jeszcze jakieś ciekawe frazy?

Maciej Mazur
Maciej Mazur
Project Manager w Biurze Podróży Reklamy. Od 5 lat realizuje projekty w zakresie digitalu dla takich marek jak: PPG, Dekoral, Dekoral Fashion, LUX MED, Bondex. Wcześniej zdobywał doświadczenie prowadząc zarówno własne projekty start-upowe jak platformę e-learningową Miasto Szkoleń, oraz prowadząc działy marketingu w firmach o profilu transportowym, oraz finansowym. Jego artykuły publikowane były w takich mediach branżowych jak: Marketing Przy Kawie, Marketer+, Brief, SocialPress, czy Marketing w Praktyce.

4 Comments

  1. Krzysztof pisze:

    Twój Komentarz

  2. Krzysztof pisze:

    Zgadzam się Macieju! Video jest bardziej przemawiające do ludzi w Internecie ,gdy jest żywe, emocjonujące. Gdy jest to film …

    Zgadzam się z tym ,bo właśnie dlatego ja zacząłem promocję siebie od filmów na youtube i przyznam to było najskuteczniejsze i najszybszym sposobem pokazania się w Internecie, warto dodać że ludzie mają 3 zmysły odbierania i przetwarzania informacji kinestetyczny(czuciowy) wzrokowy i słuchowy dlatego najlepszym sposobem dotarcia jest wykorzystanie tych wszysktich zmysłów….

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  3. Maciej Mazur pisze:

    Ok, Krzysiek to co napisałeś fakt jest prawda ,ale w tym video jeśli obejrzysz do końca ,a trwa 20 sec. i faktycznie przeanalizujesz ,zobaczysz że chodzi o coś innego.

    O co?

    Mianowicie to jest wirus, jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy jaki widziałem.

    Jest to reklama, natomiast większość osób ,wcale tak o tym nie myśli….

    Jaki jest efekt?

    Internauta ma świetną zabawę i mnóstwo radości biorąc udział w tego rodzaju „interaktywnym show”.

    Po udostępnieniu tego wpisu na facebooku po kilku godzinach widziałem ,że osoby podawały link do video dalej, tak więc perfekcyjnie działa:)

    Innym przykładem mogą być reklamy z TV, które Internauci zamieszczają właśnie na YouTube.

    Jakiś czas temu hitem była reklama Netii z Tomaszem Kotem, która w Internecie zrobiła furore.

    Jest jedna ważna rzecz. Wyemitowanie jej w telewizji było bardzo kosztowne, a to co zrobili z nią dalej użytkownicy… DARMOWE 😉

  4. Sonia pisze:

    Stworzenie reklamy z myślą o wiralu to spore wyzwanie. Kiedy jednak wychodzi, a reklama okazuje się super, już nawet na dalszy plan schodzi fakt, że to reklama na you tube – staje się po prostu świetnym wirusem, którego łapią wszyscy i zarażają dalej, a logo i reklama to już swoją drogą idą w świat

    http://friendlysocial.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *